Поради професіоналів

 

Допомогти Вам  оцінити розвиток дитини з урахуванням вікових особливостей і норм, надати необхідні рекомендації щодо психологічної готовності до навчання у школі, ігрової діяльності, створення умов для загартування і оздоровлення, організації харчування дітей вдома у вирішенні цих питань допоможуть фахівці:
                      -практичний психолог 
                      -музичний керівник
                      -сестра медична старша

 

Дитина має артистичні здібності

Якщо:

  • З легкістю спілкується з іншими дітьми і дорослими
  • З великим бажанням виступає перед аудиторією
  • Вміє добре викладати свої думки
  • Прагне викликати емоційні реакції у інших, коли із захопленням щось розповідає
  • Часто виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами
  • Змінює тональність і вираження голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає
  • Легко копіює чиїсь пози, вираз обличчя і тому подібне
  • Пластично і органічно рухається
  • Любить і розуміє значення красивого одягу, вбрання для створення образу

 

Дитина має музичні здібності

 

Якщо: ·

  • Впізнає мелодії
  • Почувши музику, із задоволення підспівує або поспішає танцювати під неї
  • При співі або грі вкладає у виконання почуття і емоції
  • Розуміє і може описати словами характер і настрій музики
  • Самостійно наспівує почуті мелодії
  • Швидко і легко повторює ритм і мелодію
  • Вигадує власні мелодії
  • Навчився або вчиться грати на якому-небудь музичному інструменті
  • Має музичні переваги щодо вибору діяльності.

ПОРАДИ БАТЬКАМ

 НЕ ОБМЕЖУЙТЕ розвиток дитини надто ранньою хореографічною спеціалізацією. Коли дитині 3-5 років, ви не можете передбачити, чи схоче вона стати артистом балету.

 НЕ ОЧІЙКУЙТЕ від занять хореографією швидкого зовнішнього результату. Правильно оцінюйте психофізіологічні можливості дитини. Наслідком занять має бути поступовий розвиток її здібностей.

 НЕ СМИКАЙТЕ дитину під час занять, якщо вам здається, що вона порушує дисципліну або неточно повторює рухи за педагогом. Поважайте її творчість, не руйнуйте радісну, безпечну атмосферу заняття.

 НЕ ВВАЖАЙТЕ свого малюка «жахливою дитиною». Ваша донька або син – це маленьке диво.

 

Поради психолога

Не секрет, що комп'ютер наприкінці XX ст. — на початку XXI ст. став для дітей найулюбленішою іграшкою, порадником, навіть другом.

Комп'ютерні ігри захоплюють увагу дітей, приваблюють їх дина-мічними сюжетами, дають їм змогу жити гострими почуттями. Не секрет, що дедалі більше дітей просиджують за комп'ютером увесь час, забуваючи про радість спілкування з рідними, друзями, залишаючись наодинці з собою, не замислюючись ані про цінності життя, ані про своє майбутнє.

 

Потрібно не забувати про фактори ризику, яким піддається користувач під час тривалого перебування за комп'ютером:

• електромагнітне випромінювання;

• утома очей від мерехтіння екранного зображення;

• тривала статична робоча поза;

• психологічна втома від невідповідного оформлення та освітлення приміщення;

• термін перебування за комп'ютером;

• утома через неправильне ергономічне оформлення та психологічний уміст програмного забезпечення;

• стреси, що виникають через застосування комп'ютера. Можливі небажані наслідки взаємодії дитини з комп'ютером слід ураховувати з самого початку її ознайомлення з комп'ютером. По можливості батьки повинні влаштовувати ознайомлення дитини з комп'ютером під керівництвом фахівця, який має бути обізнаний із негативними наслідками взаємодії з електронними засобами (зокрема, із комп'ютерною залежністю). На жаль, сьогодні обмаль і шейх фахівців, і їх роль відведена батькам. Добре, коли батьки мають уявлення про те, що користування комп'ютером є оманливим і призводить до надмірного перевантаження. Противагою надмірному захопленню комп'ютерними іграми і розвиток у дитини самоконтролю. З цією метою необхідно навчити п планувати тривалість комп'ютерної діяльності, а саме вчити:

• призначати собі термін закінчення гри, після завершення якого, незалежно від етапу гри, обов'язково вимкнути пристрій (наприклад, канадські виробники дитячих розвивальних програм для дітей 4-6 років пропонують цікаві завдання, що розраховані на 7 хв активної роботи дитини з комп'ютером, а решта часу знадобиться на активні розвивальні ігри, малювання, вирізання, що пов'язані з комп'ютерним завданням);

• заздалегідь визначати початок спілкування з комп'ютером і ввімкнути його лише тоді, коли настане час. Батькам бажано стежити за нерегулярністю такого дозвілля, робити перерви в конкретні дні.

 

Зрозуміло, що цьому має передувати роз'яснювальна робота про шкідливість надмірного захоплення комп'ютером, про те, що віртуальна реальність — це не життя, це лише паралельний, але не головний процес, і тому дозовані комп'ютерні розваги потрібно поєднувати з реальними активними діями — заняттям спортом, фізичними иправами, рухливими іграми на повітрі, спілкуванням із рідними, друзями, заняттям мистецькою діяльністю (співами, танцями, малюванням, ліпленням тощо).

 

Під час комп'ютерного дозвілля варто звертати увагу на інформаційні системи та розвивальні ігри, а не на ігри, що засновані на емоційному збудженні (автоперегони, зоряні війни, стрілялки тощо). Дуже корисно використовувати творчі завдання: малювання за допомогою комп'ютерних програм, заняття фотографією, літературна діяльність, робота з пізнавальними системами.

 

Батьки повинні цікавитись тим, як їх діти користуються комп'ютером, контролювати зміст ігор та програм, допомагати та підбадьорювати, коли дитина виконує нові та нестандартні завдання, обговорювати комп'ютерну рекламу та агресивні ігри (це сформує розуміння того, що є для них корисним та шкідливим). Найголовніше, що потрібно пам'ятати: дитина в подальшому повинна почуватися господарем комп'ютера, а не навпаки.

 

 

Щеплення дошкільників

 

Міносвіти надало роз’яснення щодо обов’язковості прийому дітей до дошкільних навчальних закладів

Міністерство освіти і науки звернуло увагу регіональних управлінь освіти на дотримання порядку прийому дітей до дитячих садків

Відповідно до освітнього законодавства, прийом дітей до дошкільних навчальних закладів проводиться за бажанням батьків, які мають право обирати дошкільний навчальний заклад.

У відповідності до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою уряду №305, прийом дітей в дошкільний учбовий заклад здійснюється керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної картки про стан здоров'я дитини, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення та свідоцтва про народження.

У міністерстві підкреслили, що право на відмову від щеплень закріплене і в Положенні про організацію і проведення профілактичних щеплень, затвердженого наказом МОЗ України від 03.02.2006 р. №48.

 

У разі, якщо профілактичні щеплення дітям проведено з порушенням установлених строків у зв'язку з медичними протипоказаннями, при благополучній епідемічній ситуації за рішенням консиліуму відповідних лікарів, вони можуть бути прийняті до відповідного дитячого закладу та відвідувати його.

Питання про відвідування дошкільного навчального закладу дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень вирішується лікарсько-консультативною комісією, згідно наказу Міністерства охорони здоров'я України №434 від 29.11.2002 та затвердженого цим наказом примірного "Положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу".

В Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту зазначили, що відмова керівника дошкільного навчального закладу у прийнятті дитини до закладу без відповідних профілактичних щеплень суперечать діючому законодавству України.

За наявності відповідних медичних довідок встановленого зразка із висновком лікаря, у якому зазначено, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, керівник закладу зобов’язаний прийняти дитину до закладу.

 

Застуді - жодного шансу

Однією з найпопулярніших заходів профілактики ГРЗ у дітей є загартування. Однак схему загартовування потрібно підбирати індивідуально, беручи до уваги стан здоров'я дитини, а також його підготовленість. Щоб загартовування принесло користь, дитина повинна відчувати позитивні емоції. Якщо він активно протестує, режим загартовування слід переглянути. Зрозуміло, дитина з великим інтересом ставитися до цієї процедури, якщо батьки самі дотримуються здорового способу життя і подають тим самим приклад малюкові.

 Велике значення для профілактики ГРЗ у дітей має підтримання оптимального температурного балансу в приміщенні, а також достатній рівень вологості. Батареї і різні обігрівальні прилади роблять повітря у квартирі надмірно сухим. Це, в свою чергу, провокує сухість слизової оболонки носоглотки, втрачає свою здатність затримувати патогенні мікроорганізми. Як наслідок, сухе повітря і підвищена температура знижують імунітет, а також несприятливо позначаються на стані хворих малюків. У період високої захворюваності слід частіше виконувати вологе прибирання, періодично відкривати вікна для провітрювання, підтримувати оптимальну температуру в межах 20-24°С. Пил в дитячій кімнаті – ідеальне середовище для розмноження патогенних бактерій. Запиленості сприяє велика кількість м'яких іграшок і килимів. Якщо їх в кімнаті малюка надлишок, краще прибрати основну частину подалі.

  Якщо ви турбуєтеся про те, як уберегти дитину від застуди в період епідемії, крім зволоження повітря у приміщенні, постарайтеся щодня проводити процедури по зволоженню носової порожнини з використанням морської солі або готових аптечних препаратів на її основена, приклад Аквамаріс, Квікс, Салін. Такі промивання сприяють усунення бактерій і вірусів та нормалізації функціонування слизової оболонки носа. У період, коли ризик захворіти особливо високий, рекомендується виконувати такі процедури двічі на день.

    Піклуючись про те, щоб дитина не захворіла, батьки купують в аптеці всілякими вітамінами. Однак набагато більше користі, ніж аптечні вітамінні препарати, принесе збалансоване харчування і вживання продуктів, багатих природними вітамінами. Бажано включати в раціон дитини овочі і фрукти, віддаючи перевагу плодам зелених і червоних відтінків - саме в них міститься більше всього вітаміну С. Частіше використовувати при приготуванні страв цибулю і часник, що містять природні фітонциди. Що стосується всіляких синтетичних барвників, підсилювачів смаку та інших ненатуральних інгредієнтів, доведено, що вони знижують імунітет при їх частому і надмірному вживанні.

  Не варто забувати про важливість підтримки гармонійного режиму дня. Дотримання звичного ритму чергування навчання, відпочинку, сну дозволяє організму витрачати менше енергії при переході від одного виду діяльності до іншого і швидше відновлювати сили. Завдяки цьому підвищується здатність організму протистояти стресу і атакам шкідливих бактерій і вірусів.

 

Вхід на сайт
Календар
«  Ноябрь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0